Fotografia to wizualny przekaz o świecie, który nas otacza. Nie od dziś wiadomo, że obraz trafia do nas mocniej, niż treść, jest, bowiem szybszy w odbiorze. Ciekawe zdjęcia przyciągają, intrygują i pobudzają naszą wyobraźnię. Są pomocne przy przekazywaniu informacji i dlatego chętnie wykorzystywane są w reklamie.
Twórcy fotografii reklamowej chętnie wykorzystują cechy zdjęć, by kreować nasze zachowania konsumpcyjne. Poprzez prezentację odpowiednio dobranych obrazów wpływają na naszą świadomość i wywołują odpowiednie reakcje.
Także klient kierując się chęcią zakupu, chętniej przejrzy oferty opatrzone zdjęciem. Zdjęcia reklamowe są, bowiem istotnym nośnikiem informacji o produkcie. Każdy przedmiot można sfotografować w taki sposób, by wyeksponować jego główne cechy. Fotografia sama w sobie jest sztuką, sztuką rejestracji obrazów, jednak w reklamie nie powinna być sztuką samą w sobie. Wykonując zdjęcia reklamowe trzeba pamiętać o ich podstawowym zadaniu. Fotografia reklamowa to przede wszystkim biznes, środek oddziaływania i forma kontaktu z potencjalnym klientem.